Skip to main content

Αναγκαία όσο ποτέ η δημιουργία πλατφόρμας προβολής της τοπικής επιχειρηματικότητας, με on line οδηγό καταστημάτων.

«Η πόλη χρειάζεται λύσεις. Λύσεις εφικτές, αποτελεσματικές, ικανές να κάνουν τη μεγάλη διαφορά. Έξυπνες λύσεις, που θα ανταποκρίνονται στις μεγάλες προκλήσεις της εποχής και που θα απαντούν με αξιοπιστία στα πραγματικά προβλήματα, δίνοντας ταυτόχρονα νέες δυνατότητες ανάπτυξης».

Με τα λόγια αυτά ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Αγρίνιο – Πάμε Ψηλά», Κώστας Πιστιόλας, αναλύει μια ακόμη πτυχή του προγράμματός του για το Αγρίνιο της επόμενης μέρας.

Πρόκειται για την πρόταση (που δημόσια απευθύνεται στη σημερινή Δημοτική Αρχή με την προσδοκία να υιοθετηθεί να υλοποιηθεί άμεσα) δημιουργίας μιας ψηφιακής πλατφόρμας προβολής και υποστήριξης της τοπικής επιχειρηματικότητας, στο πλαίσιο της οποίας θα λειτουργεί και ο on line οδηγός καταστημάτων.

Η πρόταση αναφέρεται στο σύνολο των καταστημάτων της πόλης και συνολικά του Δήμου Αγρινίου: ένδυση – υπόδηση, κόσμημα-δώρο, υγεία – ομορφιά, εστίαση, βιβλίο -τέχνη-πολιτισμός, οχήματα, ξενοδοχεία, είδη σπιτιού, ηλεκτρικά -ηλεκτρονικά είδη, εργαλεία, κατασκευές, …τα πάντα.

Εκεί οι καταναλωτές, μόνιμοι κάτοικοι και επισκέπτες, θα μπορούν σε πραγματικό χρόνο να ενημερώνονται για τιμές και προσφορές και οτιδήποτε άλλο οι ίδιοι οι υπεύθυνοι των επιχειρήσεων κρίνουν, πέραν των βασικών πληροφοριών για το ωράριο και το πως αυτό κάθε φορά προσαρμόζεται, τη διεύθυνση κτλ. Φυσικά, μέσω του οδηγού θα μπορούν να γίνονται, για όσους το επιλέγουν, ηλεκτρονικές αγορές – κρατήσεις – παραγγελίες.

Από μόνος ένας τέτοιος οδηγός δύναται να αποτελέσει το απαραίτητο φράγμα διασποράς κεφαλαίων προς κάθε κατεύθυνση, όπως γίνεται σήμερα με τις διαδικτυακές αγορές από κάθε σημείο της χώρας και από κάθε χώρα της υφηλίου. Περιττό, βεβαίως, να εξηγήσει κανείς πόσο σημαντικό είναι για μια περιοχή χαμηλών εισοδημάτων, όπως το Αγρίνιο και ευρύτερα η Αιτωλοακαρνανία και η Δυτική Ελλάδα, ο όποιος πλούτος παράγεται να μένει, να ανακυκλώνεται και μέσω της μόχλευσης να πολλαπλασιάζεται εδώ.

Το ίδιο ισχύει φυσικά και με τη μεγάλη φυγή προς άλλα, γειτονικά ή μη, αστικά κέντρα για αγορές και διασκέδαση, κάτι που έχει λάβει πλέον τεράστιες διαστάσεις και που θα πρέπει κάποια στιγμή σοβαρά να απασχολήσει, καθώς, όπως εύστοχα έχει ειπωθεί, είναι χιλιάδες τα οχήματα που φεύγουν από την πόλη για αγοραστικό τουρισμό σε κάθε ευκαιρία (και κάθε απόγευμα Παρασκευής -πρωί Σαββάτου).

Το Αγρίνιο, η «πόλη -αγορά», το μεγάλο αστικό κέντρο που επί δεκαετίες ήκμασε οικονομικά στηριζόμενο και σε αυτό το χαρακτηριστικό, οφείλει να αξιοποιήσει τις ψηφιακές δυνατότητες που σήμερα υπάρχουν και να προσαρμοστεί στις σύγχρονες προκλήσεις.

Μια τέτοια πλατφόρμα μπορεί να αποτελέσει την αναπτυξιακή αιχμή του επιχειρηματικού δόρατος της πόλης, καθώς θα είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένας πολυχρηστικός οδηγός αγορών και καταστημάτων: θα είναι ο καθρέφτης του επιχειρείν.

Εκεί θα προβάλλονται όλες οι καινοτόμες ιδέες, τα events, οι παράλληλες δράσεις τόσο του Δήμου όσο και των ίδιων των επαγγελματιών, μεμονωμένα ή δια των συλλογικών – συνδικαλιστικών τους οργάνων. Σαφώς και του Επιμελητηρίου, που έχει ρόλο και λόγο στην υλοποίηση ενός τέτοιου εγχειρήματος.

Εκεί θα υπάρχει ροή πληροφόρησης για χρηματοδοτούμενα προγράμματα και δράσεις (ανά κατηγορία), ανακοινώσεις των συλλογικών οργάνων (ανά κλάδο), ακόμη και ενημερώσεις για τους εργαζομένους.

Παρόμοιες πλατφόρμες λειτουργούν επιτυχώς σε πολλές πόλεις του εξωτερικού, έχουν δε αρχίσει να δημιουργούνται και στην Ελλάδα. Ο Δήμος Αγρινίου μπορεί να είναι στην πρωτοπορία και αν τώρα αναλάβει την ευθύνη να γίνει ίσως και ο πρώτος Δήμος που θα ολοκληρώσει ένα τέτοιο εργαλείο, προσφέροντας πραγματικές λύσεις και πολύτιμες υπηρεσίες στον τόπο…

Leave a Reply